Hostmanship

Met Hostmanship wil je mensen het gevoel geven dat ze welkom zijn, maar het gaat ook over verwachtingen en afspraken, zowel met de klant als met je collega's.

Wat mag men van jou verwachten en welke afspraken heb je gemaakt?
Wat doe jij om je te verplaatsen in de ander, om het perspectief van de ander te leren kennen?
Hoe weet je wat de ander nodig heeft van jou?

Hoe kun je echt van toegevoegde waarde zijn?Hostmanship zorgt voor meer respect van en naar de medewerker en bevordert de relatie tussen collega's onderling. Daarnaast creëren we een duurzame relatie met de klant en treden we echt in dialoog. Hostmanship is niet iets groots en logs, integendeel, het zit hem vaak in kleine dingen.De taken van onze passagiersassistenten houden vanzelfsprekend een heel stuk "hostmanship" in.  Zij helpen elke passagier met inlevingsvermogen en zorg.  Wij trainen hem in het omgaan met mensen die minder mobiel of mindervalide zijn en mensen die soms pijn lijden.

Trainingsprogramma passagiersassistenten

Onze medewerkers (passagiersassistenten) beschikken over de kennis en vaardigheden om u snel en comfortabel te vervoeren. Hiervoor volgen zij een uitgebreid intern trainingsprogramma waarbij veel aandacht wordt besteed aan de volgende onderwerpen: 

  • tiltechnieken 
  • omgang met passagiers met een handicap 
  • algemene rolstoelkennis 
  • EHBO 
  • praktische kennis Brussels Airport (denkt u hierbij aan loop- en rijroutes, locaties van belangrijke balies en lounges, vluchtnummers, regels en procedures op Brussels Airport) 
  • minicar rijinstructie 
  • platform rijinstructies
  • hostmanship